Ana içeriğe atla

iPhone OS 4.0.1 Güncelleme ve İlk İzlenimler


Apple’ın yeni duyurduğu iPhone OS 4.0.1 güncelleyebilmek için öncellikle iTunes programınızı 9.2.1 versiyonuna güncellemeniz gerekiyor. Her iki güncelleme internet bağlantı hızınıza bağlı olarak 2-2.5 saat sürebiliyor. Ana adımlar aşağıdaki gibi:
1. Öncelikle iPhone cihazınızı bağlantı kablosu ile bilgisayarınıza takıyorsunuz.
2. iTunes 9.2.1 versiyonu kurulumu için önceden register ettirdiğiniz sol menüdeki device id’ya tıklıyorsunuz (DEVICES altında). iTunes download ile ilgili uyarıyı göreceksiniz, OK dedikten sonra; cihaz backup işlemi başlıyor; satın aldığınız uygulamaların bilgileri, takvimleriniz, resim ve videolarınız dahil her şey yedekleniyor. Yaklaşık 82 MB olan iTunes kurulduktan sonra sıra OS 4.0.1 güncellemeye geliyor. (Bu arada PC’nizi restart etmeniz gerekecek)
3. Devices altındaki kayda tıkladığınızda sağ tarafta çıkan “Check For Update” e bu sefer tıkladığımızda aşağıdaki uyarı ile karşılaşıyoruz.
image

4. Şahsen “Download and Install” ile ilerlemeyi tercih ettim.
Aşağıdaki resimden de göreceğiniz üzere 100’ün üzerinde yenilik gelen bu versiyonda denediğim ve hoşuma giden özellikleri sizlerle paylaşacağım.
image
Dikkatimi Çeken Avantajlar:
  • Genel olarak menüler arasındaki geçişler, sayfalamalar gözle görülür derecede hızlanmış.
  • Fotoğraf çekerken zoom yapabiliyorsunuz, denedim gayet güzel. Çözünürlük düşüşüne katlanacaksınız.
  • Video odaklama, Fotoğraf çekerken kadrajda odaklanmak istenen nesnenin üstüne tıklandığında odaklayan mekanizma, artık video çekiminde de var. Yani video çekimi yaparken otomatik odaklama yerine farklı bir noktaya odaklanmak için ekranda onun üstüne parmakla tıklamak gerekiyor.
  • Aynı konu hakkında atılan mesajların da tek bir mesaj içinde gruplanması da özelliği getirilmiş. Bu tip mesajlar da sağ tarafındaki ">>" işaretleriyle gösteriliyor ve içeride kaç tane mesaj varsa sol tarafında belirtiliyor. Süper bir özellik…
image
  • Çok bahsedilen Multi tasking özelliğini, yani birden fazla uygulamayla birlikte aynı anda çalışabilme özelliğini (iPhone kullanıcıları tarafından büyük bir eksik olarak görülüyordu) denedim. Home tuşuna 2 kez basınca maulti-tasking in ne demek olduğunu anlayıp, yüzünüzde güller açıyor.
  • Apple'ın Folders (klasörler) olarak duyurduğu yeni özellik de güzel olmuş. Herhangi bir uygulama ikonunu bir diğerinin üzerine sürüklediğimizde klasör şeklinde hemen bir uygulama grubu oluşuyor. Önemli eksiklerden biriydi, artık masa üstünü derleyip toparlayabiliriz.
photo (3)
1
  • Genel ayarlar altındaki (Settings), Mesaj ayarlarında "Karakter Sayısı" seçeneğini aktif hale getirip, SMS yazarken ikinci satırdan itibaren kaç karakter kaldığı sağ tarafta gözüküyor.
  • Herhangi bir resmi istersek sadece ana ekranın duvar kağıdı ya da kilit ekranının duvar kağıdı yapabiliyoruz.

Deniz KILINÇ

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

UML ve Modelleme – Bölüm 4 (Class (Sınıf) Diyagramları)

Bir önceki makalemizde UML modellemede kullanılan ilk diyagram olan Use Case diyagramını incelemiştik. Bu makalemizde nesne tabanlı programlamada kullanılan sınıflar ve sınıfların arasındaki ilişkileri modelleyebileceğimiz diyagramlar olan Class(Sınıf) diyagramlarını inceleyeceğiz. UML’de sınıflar, nesne tabanlı programlama mantığı ile tasarlanmıştır. Sınıf diyagramının amacı bir model içerisinde sınıfların tasvir edilmesidir. Nesne tabanlı uygulamada, sınıfların kendi özellikleri (üye değişkenler), işlevleri (üye fonksiyonlar) ve diğer sınıflarla ilişkileri bulunmaktadır. UML’de sınıf diyagramlarının genel gösterimi aşağıdaki gibidir. Şekil 1. Class Diyagram Şekil1’de görüldüğü üzere bir dikdörtgeni 3 parçaya bölüyoruz. En üst bölüm sınıf adını, orta kısım özellik listesini (üye değişkenler) ve en son kısım, işlev listesini (üye fonksiyonlar) göstermektedir. Çoğu diyagramlarda alt iki bölüm çıkarılır. Genelde tüm özellik ve işlevler gösterilmemektedir. Ama

Yazılım Maliyet Tahmineleme Tecrübeleri

Yazılım mühendisliğinde maliyet hesabı her zaman problem olmuştur. "Bu iş kaç Adam/Gün tutar?" sorusuyla sıkça karşılaşıyoruz. Adam/gün veya Adam/ay ölçütleri bir kaynağın/kişinin belirtilen zaman dilimindeki iş gücü anlamına gelir. Tabi bu noktada yine kafa karışıklıkları başlar. 6 A/G'lik bir işi hızlandıralım diye 2 kişi ile yapmaya çalışsak ve kaynak/kod, modül, altyapı, insan vb. her bir şeyi bir kenara bıraksak, matematiksel basit formülle 6/2=3 A/G'de biter? Gerçek hayat böyle değil, öncelikle bunu anlamamız lazım. Hep şu örnek verilir; "Aynı bebeği 2 kadın birlikte daha kısa sürede doğurur mu?" Eğer bunun cevabı "Evet" ise (veya bir gün böyle bir durum ortaya çıkarsa), yazımı değiştirmem gerekecek:) Mevzu gerçekten derin...Maliyet hesabı; bulunduğunuz firmanın yazılım süreçlerini hangi methodlarla uyguladığına, ilgili işin o dönemdeki aciliyetine, (şirket yönetiminin baskısına:)) vb. bir çok duruma bağlı olabilir. Örneğin; bizim firmada e

UML ve Modelleme – Bölüm 3 (Use Case Diyagramlar)

Önceki iki makalemizde ( 1 , 2 ) UML’e genel olarak değinip ve modellemede kullanacağımız dokuz diyagram hakkında bilgiler vermiştik. Bu makalemizde Use Case diyagramından detaylı bahsedeceğiz. Öncelikle, genel Use case diyagramının tanımını hatırlayalım. “Bir kullanıcı ve bir sistem arasındaki etkileşimi anlatan senaryo topluluğudur.” Ivar Jacobson Senaryo tanımı için der ki: “Aktörle sistem arasında gerçekleştirilen, sonucunda aktöre farkedilir getirisi/ faydası oluşan etkileşimli diyalogdur. ” UML Use Case Diyagramları  sistemin işlevselliğini açıklamak amacıyla kullanılır. Sistemin birbirinden ayrı özelliklerinin detaylarını göstermekten ziyade, Use Case Diyagramlar, tüm mevcut işlevselliği göstermek için kullanılabilir. Buradaki en önemli noktalardan biri,   Use Case Diyagramlar temelde sequence diyagram ve akış diyagramlarından farklıdır. Use Case diyagramlar dört ana elemandan oluşmaktadır. Aktörler , Sistem (Proje kapsamını belirtir) , Use Caseler ve bunlar ara