Ana içeriğe atla

Windows Phone 7 Genel Bakış

Şu an itibariyle Apple iOS başta olmak üzere Google Android, Blackberry gibi birçok mobil platform bulunmakta ve Microsoft’da bu mobil dünyada kendisine yer bulmak için mücadele ediyor . Windows mobile işletim sistemleri ilk başlarda popüler olmasına rağmen daha sonra yeterli gelişimi gösteremediğinden diğer yeni platformlar karşısında yeterince güncel kalamadı. Microsoft, Windows Phone 7 ile bu eksikliğini gidermek istiyor.
Windows phone 7 tamamen yeni bir platform olarak oluşturuldu ve şuan itibariyle windows mobile 6.x versiyonu ile çalışan telefonlar windows phone 7 ye upgrade edilemeyecek. İlk başta Microsoft, Windows Phone 7 yi, orijinal adı “Photon” olan windows mobile platformu üzerinde upgrade yaparak geliştirmeyi planlıyordu ancak daha sonra bundan vazgeçip tamamen yeni bir mobil işletim sistemi yaratmaya karar verdi. Bunun üzerine geliştirilmelere başlandı. Windows Phone 7 2009 yılında piyasaya çıkartılmak isteniyordu ancak birkaç kez ertelenmek zorunda kaldı. En sonunda 11 ekim 2010 tarihinde kullanıcılara, Microsoft CEO’su Steve Ballmer tarafında tanıtıldı.

Kullanıcı Gözüyle
Windows Phone 7 özelleştirilebilir bekleme ekranına sahip. Aşağıda da görülebilen bekleme ekranında kullanıcı kendi isteği doğrultusunda özelleştirmeler yapabiliyor.
1
Kullanıcılar fotoğraf, elektronik posta, sosyal ağ profilleri, Facebook'ta yer alan çoklu ortam içerikleri gibi akla gelebilecek birçok veriyi özgürce bekleme ekranına taşıyabiliyor (Facebook'ta yer alan profil resimleri bile dahil)
Bu özelliğin yanı sıra Xbox, Zune, Office, Bing gibi birçok servis Windows Phone 7 ye entegre edilmiş durumda. Ajanda, outlook ve internet explorer ara yüzleri kullanıcılar için kolaylık sağlayacak şekilde tasarlanmış. Windows Phone Hub adı verilen alanlar Windows Phone 7′yi Zune ile benzer kılıyor. People Hub, Pictures Hub, Music + Video Hub, Games Hub, Office Hub ve Marketplace olarak 6 farklı Hub üzerinden cihazlar kontrol edilebiliyor ve direk olarak Windows Live ve Xbox Live hesaplarına erişilebiliyor.
Windows Phone 7 ekranda 3 yön tuşu içeriyor. Bu tuşlar, aşağıdaki resimde de görüleceği üzere, o an kullanılan programı sonlandıran “Back” tuşu, ana ekrana yönlendiren “Start” ve “Search” tuşu.
2
Windows Phone 7 Android’in ve Apple iphone’un sonradan desteklediği çoklu işlem (multitasking) desteğine sahip, ancak işletim sisteminde kopyala-yapıştır özelliğini şimdilik bulunmuyor. Microsoft, bu eksikliğini 2011 başında giderileceğini açıkladı.
Windows Phone 7’nin çalışması için gerekli minimum özellikler ise;
Capacitive Touch: 4 or more contact points
Sensors: A-GPS, Accelerometer, Compass, Light, Proximity
Camera: 5 megapixels or more, Camera with a flash and dedicated camera button
Multimedia: Common detailed specs, Codec acceleration
Memory: 256 MB, 8 GB Flash or more
GPU: DirectX 9 acceleration
Processor: ARMv7 Cortex/Scorpion or better
2 screen sizes: 480×800 WVGA, 480×320 HVGA
Keyboard: Optional
Hardware Buttons: Must be fixed on the face
Programcı Gözüyle
Windows Phone 7 üzerinde programlama yapabilmek için gerekli araçlar (Windows Phone 7 Emulatorü, Windows Phone için Visual Studio 2010 , .Net Framework 4, Silverlight ve XNA Game Studio 4.0 ), microsoftun sitesinden ( http://create.msdn.com/en-us/home/getting_started ) ücretsiz olarak indirilebilir.
Windows Phone 7 üzerinde çalışacak programları .Net ortamında yazmak mümkün ancak şuan yazılım dili olarak sadece C# desteklenmekte . Windows Phone 7 üzerinde çalışacak programlar XNA framework ya da popüler olan Silverlight platfromlarında geliştirilebilir. XNA genelde 3 boyutlu, yüksek performans gerektiren oyunlarda daha uygun iken, silverlight 2 boyutlu grafik uygulamalarında daha uygun olmakta.
Sonuç olarak, Microsoft Windows Phone 7 ürününe çok büyük yatırım yapmış durumda ve ürününe çok güveniyor. Piyasadaki durumunu hep birlikte zamanla göreceğiz.
Kaynaklar :
Savaş DUMAN

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

UML ve Modelleme – Bölüm 4 (Class (Sınıf) Diyagramları)

Bir önceki makalemizde UML modellemede kullanılan ilk diyagram olan Use Case diyagramını incelemiştik. Bu makalemizde nesne tabanlı programlamada kullanılan sınıflar ve sınıfların arasındaki ilişkileri modelleyebileceğimiz diyagramlar olan Class(Sınıf) diyagramlarını inceleyeceğiz. UML’de sınıflar, nesne tabanlı programlama mantığı ile tasarlanmıştır. Sınıf diyagramının amacı bir model içerisinde sınıfların tasvir edilmesidir. Nesne tabanlı uygulamada, sınıfların kendi özellikleri (üye değişkenler), işlevleri (üye fonksiyonlar) ve diğer sınıflarla ilişkileri bulunmaktadır. UML’de sınıf diyagramlarının genel gösterimi aşağıdaki gibidir. Şekil 1. Class Diyagram Şekil1’de görüldüğü üzere bir dikdörtgeni 3 parçaya bölüyoruz. En üst bölüm sınıf adını, orta kısım özellik listesini (üye değişkenler) ve en son kısım, işlev listesini (üye fonksiyonlar) göstermektedir. Çoğu diyagramlarda alt iki bölüm çıkarılır. Genelde tüm özellik ve işlevler gösterilmemektedir. Ama

Yazılım Maliyet Tahmineleme Tecrübeleri

Yazılım mühendisliğinde maliyet hesabı her zaman problem olmuştur. "Bu iş kaç Adam/Gün tutar?" sorusuyla sıkça karşılaşıyoruz. Adam/gün veya Adam/ay ölçütleri bir kaynağın/kişinin belirtilen zaman dilimindeki iş gücü anlamına gelir. Tabi bu noktada yine kafa karışıklıkları başlar. 6 A/G'lik bir işi hızlandıralım diye 2 kişi ile yapmaya çalışsak ve kaynak/kod, modül, altyapı, insan vb. her bir şeyi bir kenara bıraksak, matematiksel basit formülle 6/2=3 A/G'de biter? Gerçek hayat böyle değil, öncelikle bunu anlamamız lazım. Hep şu örnek verilir; "Aynı bebeği 2 kadın birlikte daha kısa sürede doğurur mu?" Eğer bunun cevabı "Evet" ise (veya bir gün böyle bir durum ortaya çıkarsa), yazımı değiştirmem gerekecek:) Mevzu gerçekten derin...Maliyet hesabı; bulunduğunuz firmanın yazılım süreçlerini hangi methodlarla uyguladığına, ilgili işin o dönemdeki aciliyetine, (şirket yönetiminin baskısına:)) vb. bir çok duruma bağlı olabilir. Örneğin; bizim firmada e

UML ve Modelleme – Bölüm 3 (Use Case Diyagramlar)

Önceki iki makalemizde ( 1 , 2 ) UML’e genel olarak değinip ve modellemede kullanacağımız dokuz diyagram hakkında bilgiler vermiştik. Bu makalemizde Use Case diyagramından detaylı bahsedeceğiz. Öncelikle, genel Use case diyagramının tanımını hatırlayalım. “Bir kullanıcı ve bir sistem arasındaki etkileşimi anlatan senaryo topluluğudur.” Ivar Jacobson Senaryo tanımı için der ki: “Aktörle sistem arasında gerçekleştirilen, sonucunda aktöre farkedilir getirisi/ faydası oluşan etkileşimli diyalogdur. ” UML Use Case Diyagramları  sistemin işlevselliğini açıklamak amacıyla kullanılır. Sistemin birbirinden ayrı özelliklerinin detaylarını göstermekten ziyade, Use Case Diyagramlar, tüm mevcut işlevselliği göstermek için kullanılabilir. Buradaki en önemli noktalardan biri,   Use Case Diyagramlar temelde sequence diyagram ve akış diyagramlarından farklıdır. Use Case diyagramlar dört ana elemandan oluşmaktadır. Aktörler , Sistem (Proje kapsamını belirtir) , Use Caseler ve bunlar ara