Ana içeriğe atla

Appcelerator IDC Mobile Developer Raporu (Google, Apple, Uygulamalar)

Google vs. Apple

Google Android ve iPhone iOS arasındaki rekabet hızla sürüyor. 14-16 Eylül 2010 tarihinde konusunda uzman toplam 2158 mobil yazılım geliştirici ile yapılan ankette sonuçlar şöyle;



- Satış ve pazarlama açısından market hakimiyetinin iPhone’da olduğuna çoğunluk hemfikir durumda. Geliştiricilere göre iPhone’da uygulama yazmak ve satmak kesinlikle daha çok para kazandırıyor.
- Son dönemde her ne kadar Apple geliştiriciler ile olan anlaşmalarını daha şeffaf hale getirse de geliştiricilerin %85’i Android’i daha açık bir platform olarak nitelendiriyor.
- Cihaz güvenliği açısından iPhone %58 ile önde.
- Yakın vade görünümünde yine Apple iPhone önde, ancak geliştiriciler uzun vadede Android’in daha çok ön planda olacağına %74 ile eminler…





Uygulamalar: Doğal mı? Web tabanlı mı?
Yine yapılan ankette her 5 geliştiriciden 4’ü, kullanıcıların zengin kullanıcı deneyimlerinden yararlanmak için web tabanlı uygulamalar yerine mobil cihazın işletim sistemini baz alan doğal uygulamaları tercih ettiğini söylüyor. Daha önceki blog yazılarımızdan Web Öldü, Yaşasın Uygulamalar’da da yine benzer bir durumu işaret etmiştik. Ankete katılan geliştiricilerin uygulama geliştirirken hangi özelliklerin daha önemli olduğuna dair yaptıkları oylama da aşağıdaki gibi;


Bazı yorumlar;

- Cihazda çalışan uygulamanın local bir veritabanına sahip olmasının (Local database) oranının %81 ile internet bağlantısı (Internet Connectivity) beklentisi oranından %72 daha yüksek olması bu cihazların birer mini-bilgisayar gibi görüldüğünü gösteriyor.
- Push notifications’ın oranının yüksek olması, gerçek zamanlı iletişimin öneminin arttığını gösteriyor.

Daha ayrıntılı bilgilere raporun orijinalinden ulaşabilirsiniz;
http://www.appcelerator.com/mobile-developer-report-September-2010/

Deniz KILINÇ

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

UML ve Modelleme – Bölüm 4 (Class (Sınıf) Diyagramları)

Bir önceki makalemizde UML modellemede kullanılan ilk diyagram olan Use Case diyagramını incelemiştik. Bu makalemizde nesne tabanlı programlamada kullanılan sınıflar ve sınıfların arasındaki ilişkileri modelleyebileceğimiz diyagramlar olan Class(Sınıf) diyagramlarını inceleyeceğiz. UML’de sınıflar, nesne tabanlı programlama mantığı ile tasarlanmıştır. Sınıf diyagramının amacı bir model içerisinde sınıfların tasvir edilmesidir. Nesne tabanlı uygulamada, sınıfların kendi özellikleri (üye değişkenler), işlevleri (üye fonksiyonlar) ve diğer sınıflarla ilişkileri bulunmaktadır. UML’de sınıf diyagramlarının genel gösterimi aşağıdaki gibidir. Şekil 1. Class Diyagram Şekil1’de görüldüğü üzere bir dikdörtgeni 3 parçaya bölüyoruz. En üst bölüm sınıf adını, orta kısım özellik listesini (üye değişkenler) ve en son kısım, işlev listesini (üye fonksiyonlar) göstermektedir. Çoğu diyagramlarda alt iki bölüm çıkarılır. Genelde tüm özellik ve işlevler gösterilmemektedir. Ama

Yazılım Maliyet Tahmineleme Tecrübeleri

Yazılım mühendisliğinde maliyet hesabı her zaman problem olmuştur. "Bu iş kaç Adam/Gün tutar?" sorusuyla sıkça karşılaşıyoruz. Adam/gün veya Adam/ay ölçütleri bir kaynağın/kişinin belirtilen zaman dilimindeki iş gücü anlamına gelir. Tabi bu noktada yine kafa karışıklıkları başlar. 6 A/G'lik bir işi hızlandıralım diye 2 kişi ile yapmaya çalışsak ve kaynak/kod, modül, altyapı, insan vb. her bir şeyi bir kenara bıraksak, matematiksel basit formülle 6/2=3 A/G'de biter? Gerçek hayat böyle değil, öncelikle bunu anlamamız lazım. Hep şu örnek verilir; "Aynı bebeği 2 kadın birlikte daha kısa sürede doğurur mu?" Eğer bunun cevabı "Evet" ise (veya bir gün böyle bir durum ortaya çıkarsa), yazımı değiştirmem gerekecek:) Mevzu gerçekten derin...Maliyet hesabı; bulunduğunuz firmanın yazılım süreçlerini hangi methodlarla uyguladığına, ilgili işin o dönemdeki aciliyetine, (şirket yönetiminin baskısına:)) vb. bir çok duruma bağlı olabilir. Örneğin; bizim firmada e

UML ve Modelleme – Bölüm 3 (Use Case Diyagramlar)

Önceki iki makalemizde ( 1 , 2 ) UML’e genel olarak değinip ve modellemede kullanacağımız dokuz diyagram hakkında bilgiler vermiştik. Bu makalemizde Use Case diyagramından detaylı bahsedeceğiz. Öncelikle, genel Use case diyagramının tanımını hatırlayalım. “Bir kullanıcı ve bir sistem arasındaki etkileşimi anlatan senaryo topluluğudur.” Ivar Jacobson Senaryo tanımı için der ki: “Aktörle sistem arasında gerçekleştirilen, sonucunda aktöre farkedilir getirisi/ faydası oluşan etkileşimli diyalogdur. ” UML Use Case Diyagramları  sistemin işlevselliğini açıklamak amacıyla kullanılır. Sistemin birbirinden ayrı özelliklerinin detaylarını göstermekten ziyade, Use Case Diyagramlar, tüm mevcut işlevselliği göstermek için kullanılabilir. Buradaki en önemli noktalardan biri,   Use Case Diyagramlar temelde sequence diyagram ve akış diyagramlarından farklıdır. Use Case diyagramlar dört ana elemandan oluşmaktadır. Aktörler , Sistem (Proje kapsamını belirtir) , Use Caseler ve bunlar ara