Ana içeriğe atla

Sybase Unwired Platform (SUP)

Sybase Unwired Platform, mobil uygulamaların geliştirilme, kullanılma ve yönetilme safhalarını son derece kolaylaştırılmasını sağlayan bir platformdur. Son kullanıcılar, ihtiyacı olan bilgiye yerden ve zamandan bağımsız olarak her zaman ulaşmak istemektedirler. Bu bilgi birçok farklı veritabanı üzerinde bulunabileceği gibi SAP gibi uygulamalardan, çeşitli veri ambarlarından ve Web servisleri gibi birçok yoldan da elde edilebilmektedir. Kullanıcı ise Windows Mobile, BlackBerry ve IPhone gibi birçok farklı cihaz ve platform üzerinden veriye ulaşabilmektedir. SUP tam da bu noktada, yani mobil iş gücü ile ihtiyaç duyulan veriyi işleyecek uygulamaların geliştirilmesinde tüm platformlar için ortak bir çözüm sağlamaya çalışmaktadır. Aynı yapı üzerinde heterojen mobil cihaz uygulamalarının geliştirilmesine olanak sağladığı gibi bu uygulamaların güvenliğinin sağlanmasında, sürecin, kullanıcıların, cihazların ve uygulamaların yönetiminde de büyük kolaylıklar sağlamaktadır.
1

Sybase Unwired Platforma dair birkaç özellik şöyle sıralanabilir :
- Herhangi bir geliştiricinin ve yöneticinin ek işlemler yapmasına gerek kalmadan, verinin ve transactionların mobil cihazlar ve server runtime arasında güvenli bir şekilde iletimini garanti eder.
- Çeşitli network ve uygulama tipleri için messaging-based ve replication-based gibi iki tür cihaz ile merkez arasında veri senkronizasyonu yöntemi sunar.
- Veri kaynağı olarak (veritabanları, SOAP and REST web servisleri, SAP R/3 DOE veya Remedy sistemleri) standartlaşmış veri modelleri sağlar.
- Mobile Business Objects (MBO) adı verilen cihaz uygulama verisini ve transaction gereksinimlerini bünyesinde barındıran reusable modeller kullanır.
- Secure Sockets Layer(SSL) ve Transport Layer Security(TLS) kullanarak bire bir güvenlik sağlar.
- LDAP, Active Directory ve işletim sistemleri üzerinden sistemin güvenliğini sağlayabilir.
- Eclipse geliştirim ortamını destekler ve bütün farklı cihaz platformları için tek bir geliştirim yöntemi sunar.
- Server ve cihaz arasındaki iletişim için gerekli API ler sağlar.
Sybase Unwired Platfrom Ana Bileşenleri
Unwired Server
Unwired Server, Unwired Platformun ana bileşenidir. Hem consolidated database adı verilen bir tür cache yapısı olan veritabanına hem de arka taraftaki sisteme transactionları geçirir ve cihaz uygulamaları için veri iletimini sağlar. Unwired Server ayrıca datasource a girişleri optimize eder, mesajlaşma, güvenlik hizmetleri, çoklu kullanım desteği, süreci izleme ve geliştirim gibi durumlar için destek sağlar. Unwired Server mobil cihazlar ile Enterprise Information System (EIS) arasında hem online hem de offline veri senkronizasyonu sağlar.
Afaria Server
Afaria Server, Unwired Server ile beraber kullanılabilen uygulama ekosistemi içerisindeki kullanıcı, uygulama ve cihaz durumlarının takibi, yönetilmesi ve güvenliğinin sağlanması için kullanılan opsiyonel bir araçtır.
Sybase Conrol Center (SCC)
Sybase Control Center, Unwired Server ve ona ait araçları konfigüre edebilmek ve yönebilmek amacıyla kullanılılan web tabanlı bir uygulamadır. Unwired Server üzerinde loglama, paket deploy edilmesi, imzalar, roller ve kullanıcıların kontrolü gibi konularda destek sağlar.
Unwired Workspace (Application Development Environment)
Unwired Workspace, mobil uygulamalar geliştirebilmek için Eclipse geliştirme ortamı plug-in idir. Unwired Workspace EIS bağlantılarını standartda bağlayan soyut bir katman oluşturan ve bütün her çeşit enterprise veri ve transaction için tek tip nesne görüntüsü oluşturan geniş kapsamlı araçlar bütünüdür. Ayrıca hızlı uygulama geliştirme, BlackBerry, Microsoft Windows Mobile ve Apple iOS platformlarında cihaz veya emulator düzeyinde test edilmesi için gerekli araçları barındırır.
Mobil Uygulama Geliştirme Süreci
Sybase Unwired Platformda mobile geliştirim süreci Mobile Business Objects adı verilen yapıların oluşturulması ile başlar. MBO lar business işlem mantığını ve datayı üzerinde barındıran reusable birimlerdir. SUP MBO ların oluşturulmasını, test edilmesini ve run edilmesini sağlayan bir Eclipse geliştirim ortamını barındırır.
Unwired Workspace de geliştirim hem platform bağımsız hem de platform bağımlı olarak yürütülebilmektedir. Örneğin Windows Mobile uygulama geliştiricisi, geliştirim için C# ve .NET Compact Framework bileşenlerini kullanabilir geliştirim için. Aynı şey BlackBerry ve iOS platformları içinde geçerlidir.
Unwired Workspace enterprise veri kaynaklarına bağlanmayı ve bu veri kaynaklarına ait veri modeline göre Mobile Business Objects (MBO) lar oluşturulmasına olanak sağlayan bir ortamdır. Uygulama geliştiricisi dilediği zaman bu MBO lar üzeriden kod generate ederek platforma ait IDE üzerinde kullanıcı arayüzü geliştirimine devam edebilir. Ya da Device Application Designer vasıtasıyla farklı platformlar için kullanıcı arayüzleri (ekran tasarımı, ekran akış diyagramı) oluşturup cihaz üzerinde çalıştırabilir.
2
Sybase Unwired Platform mobil uygulama geliştirimi için üç yöntem sunar :
1. Object Code Generation: Geliştiriciye, MBO nesneleri üzerinden istenilen mobil cihaz platformuna göre Object API lerini generate etme imkanı verir. Daha sonra geliştirime platforma ait geliştirim ortamında devam edilir. Bu Windows Mobile için Visual Studio ya da BlackBerry için JDE olabilir.

2. Mobile Workflow Forms Editor: Basit iş akışı uygulamaları oluşturabilmek için kullanılır.

3. Device Application Designer: Geliştiriciye BlackBerry ve Windows Mobile platformları için prototipler oluşturma ve tasarlama imkanını sunar. MBO lar üzerinden de otomatik olarak gerekli ekranlar oluşturulabilir. Device Application Designer prototipi daha sonra ilgili platforma ait geliştirim ortamı için gerekli proje dosyaları olarak generate edilebilir. Geliştirici bu ortamlarda generate edilen projeyi istediği şekilde customize edebilir.
Gültürk KARLI

Yorumlar

  1. Merhaba,
    Abap gelistirici olarak calisiyorum. SUP development ortamını kurabilmek icin gerekli dosyaları nereden indirebilirim?

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

UML ve Modelleme – Bölüm 4 (Class (Sınıf) Diyagramları)

Bir önceki makalemizde UML modellemede kullanılan ilk diyagram olan Use Case diyagramını incelemiştik. Bu makalemizde nesne tabanlı programlamada kullanılan sınıflar ve sınıfların arasındaki ilişkileri modelleyebileceğimiz diyagramlar olan Class(Sınıf) diyagramlarını inceleyeceğiz. UML’de sınıflar, nesne tabanlı programlama mantığı ile tasarlanmıştır. Sınıf diyagramının amacı bir model içerisinde sınıfların tasvir edilmesidir. Nesne tabanlı uygulamada, sınıfların kendi özellikleri (üye değişkenler), işlevleri (üye fonksiyonlar) ve diğer sınıflarla ilişkileri bulunmaktadır. UML’de sınıf diyagramlarının genel gösterimi aşağıdaki gibidir. Şekil 1. Class Diyagram Şekil1’de görüldüğü üzere bir dikdörtgeni 3 parçaya bölüyoruz. En üst bölüm sınıf adını, orta kısım özellik listesini (üye değişkenler) ve en son kısım, işlev listesini (üye fonksiyonlar) göstermektedir. Çoğu diyagramlarda alt iki bölüm çıkarılır. Genelde tüm özellik ve işlevler gösterilmemektedir. Ama

Yazılım Maliyet Tahmineleme Tecrübeleri

Yazılım mühendisliğinde maliyet hesabı her zaman problem olmuştur. "Bu iş kaç Adam/Gün tutar?" sorusuyla sıkça karşılaşıyoruz. Adam/gün veya Adam/ay ölçütleri bir kaynağın/kişinin belirtilen zaman dilimindeki iş gücü anlamına gelir. Tabi bu noktada yine kafa karışıklıkları başlar. 6 A/G'lik bir işi hızlandıralım diye 2 kişi ile yapmaya çalışsak ve kaynak/kod, modül, altyapı, insan vb. her bir şeyi bir kenara bıraksak, matematiksel basit formülle 6/2=3 A/G'de biter? Gerçek hayat böyle değil, öncelikle bunu anlamamız lazım. Hep şu örnek verilir; "Aynı bebeği 2 kadın birlikte daha kısa sürede doğurur mu?" Eğer bunun cevabı "Evet" ise (veya bir gün böyle bir durum ortaya çıkarsa), yazımı değiştirmem gerekecek:) Mevzu gerçekten derin...Maliyet hesabı; bulunduğunuz firmanın yazılım süreçlerini hangi methodlarla uyguladığına, ilgili işin o dönemdeki aciliyetine, (şirket yönetiminin baskısına:)) vb. bir çok duruma bağlı olabilir. Örneğin; bizim firmada e

UML ve Modelleme – Bölüm 3 (Use Case Diyagramlar)

Önceki iki makalemizde ( 1 , 2 ) UML’e genel olarak değinip ve modellemede kullanacağımız dokuz diyagram hakkında bilgiler vermiştik. Bu makalemizde Use Case diyagramından detaylı bahsedeceğiz. Öncelikle, genel Use case diyagramının tanımını hatırlayalım. “Bir kullanıcı ve bir sistem arasındaki etkileşimi anlatan senaryo topluluğudur.” Ivar Jacobson Senaryo tanımı için der ki: “Aktörle sistem arasında gerçekleştirilen, sonucunda aktöre farkedilir getirisi/ faydası oluşan etkileşimli diyalogdur. ” UML Use Case Diyagramları  sistemin işlevselliğini açıklamak amacıyla kullanılır. Sistemin birbirinden ayrı özelliklerinin detaylarını göstermekten ziyade, Use Case Diyagramlar, tüm mevcut işlevselliği göstermek için kullanılabilir. Buradaki en önemli noktalardan biri,   Use Case Diyagramlar temelde sequence diyagram ve akış diyagramlarından farklıdır. Use Case diyagramlar dört ana elemandan oluşmaktadır. Aktörler , Sistem (Proje kapsamını belirtir) , Use Caseler ve bunlar ara